Jokainen on muutoksentekijä
Nuorissa on valtava kapasiteetti ja muutosvoima, jonka voimme oppia yhdessä tunnistamaan. Olisitko sinä hyötynyt taidoista ymmärtää itseäsi, tunteitasi ja mielesi toimintaa, kun olit nuori?
Ida on MARKEDin perustaja sekä toimitusjohtaja ja vastaa toiminnan edistämisestä sekä avainkumppanuuksista kotimaassa ja kansainvälisesti.
“MARKEDin kautta haluan mahdollistaa jokaiselle nuorelle tasavertaiset mahdollisuudet oppia hyvän elämän kannalta tärkeistä sosioemotionaalisista taidoista."
Veera on MARKEDin sisällöntuottaja ja suunnittelee ohjelmien ja koulutusten sisältölinjauksia.
Toteutan omaa tarkoitustani MARKEDissa ohjaamalla ja opastamalla yksilöitä ja yhteisöjä oman tarkoituksen kokemuksensa äärelle materiaalien, koulutusten ja kohtaamisten kautta.
Erika on kasvatuspsykologian tutkija ja opettaja ja vastaa MARKEDissa pedagogisesta suunnittelusta, opettajien kouluttamisesta sekä nuorten elämäntaitojen kehityksen seuraamisesta.
Meidän on tarjottava kaikki ennaltaehkäisevä tuki nuorille, kun he kasvaessaan oppivat tutustumaan itseensä. Emme voi olettaa, että taidot kehittyvät itsestään nuoren kasvaessa tässä nopeasti muuttuvassa maailmassa. Silloin lisäämme vain epätasa-arvoa nuorten välillä.”
Christine on tutkija ja opettaja ja toimii MARKEDissa pedagogisena asiantuntijana, tutkijana sekä kouluttajana ruotsinkielisissä kouluissa.
We must guide young people through deeper, existential questions with a proactive, tailored approach, helping them find meaning and purpose, and nurture their abilities. This strategy seeks sustainable solutions to deep challenges, empowering young people to feel they can positively contribute to our evolving society.
Uniqua on markkinoinnin ja kansainvälistymisen asiantuntija ja vastaa MARKEDin markkinoinnista ja toiminnan kehittämisestä yli Suomen rajojen.
Jokaisella nuorella tulisi olla tasavertainen mahdollisuus saada tutustua elämäntaitoihin, oppia itsestään kannustavassa ympäristössä ja saada ymmärrystä kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista.”
Sanna on kasvatustieteen maisteri, opettaja, kouluttaja sekä Itsetuntolähettiläs, joka koordinoi yläkoulujen MARKED -toimintaa.
Hyvinvointi tuo mukanaan oppimista ja positiiviset kokemukset itsestä ja koulusta lisäävät hyvinvointia. Tästä syystä hyvinvoinnin ja elämäntaitojen edistäminen tulisi olla kaikissa kouluissa ensisijainen kehitystehtävä."
Henrietta on opiskelu- ja työelämätaitojen kehittäjä ja koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri, joka koordinoi MARKEDin yritysyhteistöitä ja sidosryhmäsuhteita.
Nuorten hyvinvoinnin ja elämäntaitojen edistäminen on koko yhteiskunnan asia. Hyvinvoivat, itsensä tuntevat nuoret ovat tulevaisuuden rakentajia ja työvoimaa. Siksi nuorten elämäntaitojen opetukseen satsaaminen tulisi olla myös organisaatioiden eli työnantajien agendalla."